Bahnfotos
-
-
- Offizieller Beitrag
Von wann und wo?
-
Von wann und wo?
Hab leider keine Ahnung wann und wo das Foto gemacht wurde.
-
Hab leider keine Ahnung wann und wo das Foto gemacht wurde.
Hab das Foto früher einmal in einem Ordner gefunden und dann eingescannt
-
Könnte das Amstetten sein?
-
Könnte das Amstetten sein?
Ist mir auch eingefallen!
-
Attnang Puchheim ist es und dürfte 1993 entstanden sein ( 50.Jahre Lehrwerkstätte)
-
Himmelaltes Bild von Mir. Fahrzeugschau hinter der Lokwerkstatt.1822 001-2 Zfltg.Attnang Puchheim (50 Jahre Lehrwerkstätte) 25.09.1993 02 RF.jpg
-
- Offizieller Beitrag
Himmelaltes
= 25.09.1993
-
-
Von wann und wo?
Innsbruck wäre naheliegend.
-
Die Drehscheibe in Attnang könnte tatsächlich passen
-
Innsbruck wäre naheliegend.
Wie das Foto vom 5147 eindeutig zeigt, ist es Attnang-Puchheim.
-
Himmelaltes Bild von Mir. Fahrzeugschau hinter der Lokwerkstatt.1822 001-2 Zfltg.Attnang Puchheim (50 Jahre Lehrwerkstätte) 25.09.1993 02 RF.jpg
Mei, des Büdl hob i a gemocht, anno 1993! Ja, ist definitiv Attnang-P.
-
Nebenbei eine sehr schöne Lok!
-
So eine 1822 gehört in Österreich gerettet und erhalten!
(Auch wenn mich wieder einer aus der Runde fragt, wie alt ich bin!)
-
- Offizieller Beitrag
So eine 1822 gehört in Österreich gerettet und erhalten!
Leider nicht mehr möglich. Die sind entweder verschrottet, oder in Polen :wacko:
-
Leider nicht mehr möglich. Die sind entweder verschrottet, oder in Polen :wacko:
Ob die Loks noch in Polen fahren .. Das ÖBB Logo ist noch zu erkennen ..
-
- Offizieller Beitrag
Da hast die letzten ihrer Art am Weg nach Polen, am 02.07.2023
Die 003 wird Ersatzteilspender, die beiden anderen werden wieder in Betrieb genommen.
-
Ob die Loks noch in Polen fahren ..
Das sind die 002 und 005, laut diesen Seiten nicht mehr:
https://www.elektrolokarchiv.de/index.php?nav=1411289&lang=1
Meanwhile PTKiGK merged with other Polish operators. Finally, they were acquired by DB Schenker, becoming DB Schenker Rail Polska. In 2013, DBSRP started to sell / scrap all smaller series of locomotives in its fleet. The operator wanted a more homogeneous fleet. This was the end of the two Polish 1822s.
Zu den anderen drei Nummern:
http://www.locomotives.com.pl/Electric%20Locomotives/1822.htm
At the moment of their arrival 1822s were the most modern and most powerful single-section electric locomotives in Poland; they maintained this position until the appearance of first EU43s (TRAXX F140MS from Bombardier Transportation) in December 2007. Their operation was not entirely satisfactory and failure rate was reported as rather high; as the entire class numbered just five examples, there were serious problems with spare parts. PTKiGK Rybnik intended to purchase also the remaining three examples, but this proved impossible, as – due to the contract between ÖBB and banks – they were not allowed to leave Austria until 2015. In 2011, following serious failures, both Polish 1822s were withdrawn from use and dumped at the former Spedkol depot in Blachownia, awaiting decision on their ultimate fate. They were finally sold for scrap in January 2014. Next April all remaining three locomotives of this type were sold by ÖBB to Austrian company P&P Eisenbahntechnik Wien and overhauled by TecSol GmbH. Leased to Adria Transport, they saw limited service with trains from Slovenia to Czech Republic via Austria. Finally all were sold to Polish private operator SKPL. This was quite surprising, as SKPL has been involved mainly in local traffic. All three locomotives arrived in July 2023 and detailed plans concerning their future have not yet been revealed. 1822 003 has for some time been used as a source of spares, so possibly it will not be restored in service.
-